Jak wyłączyć automatyczną konserwację w Windows 8.1

Pokażę krok po kroku jak wyłączyć w Windows 8.1 automatyczną konserwację (bardzo wkurzającą mnie czynność nowego systemu).

  1. Otwieramy folder C:\Windows\System32\Tasks
  2. Otwierając folder okaże się że nie masz do niego dostępu. Kliknij przycisk 'Kontynuuj' aby móc kontynuować.
  3. Przejdź do folderu \Windows\System32\Tasks\Microsoft\Windows\TaskScheduler
  4. Kliknij prawym przyciskiem na Maintenance Configurator. Następnie wybierz Właściwość>Zabezpieczania >Zaawansowane
  5. Przy Właścicielu kliknij przycisk: 'Zmień'
  6. W polu "wprowadź nazwę obiektu do wybrania:" (podaj swoją nazwę użytkownika) i kliknij przycisk 'Sprawdź nazwę'
  7. Zamknij okna klikając przyciski 'OK'
  8. Ponownie kliknij prawym przyciskiem na Maintenance Configurator wybierz 'Właściwości>Zabezpieczenia' kliknij przycisk 'Edytuj' aby zmienić uprawnienia.
  9. Zmień uprawnienia dla Administratora zaznaczając wszystkie pola w kolumnie Zezwalaj. Potwierdź zamykając okna przyciskiem 'OK'
  10. Teraz możesz uruchomić Harmonogram zadań i wyłączyć Maintenance Configurator.
  • Komputer>Panel Sterowania>System i zabezpieczenia>Narzędzia administracyjne>Zaplanuj zadania
  • Biblioteka Harmonogramu zadań>Microsoft>Widnows>TaskScheduler
  • Maintenance Configurator>Wyłącz
Wkurzający problem rozwiązany.

Mała aktualizacja do ostatnich komentarzy.
Tak Powinien wyglądać Harmonogram zadań po zakończeniu naszych prac.

Komentarze

  1. Zrobiłem tak jak jest tu napisane. Po ponownym włączeniu systemu znowu komunikat "Automatyczna Konserwacja w toku" i nie sposób tego zatrzymać. Co z tym można zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metodę tą stosowałem na trzech komputerach z Windows 8.1 x64 (jednym PC i dwóch Laptopach). Na wszystkich działa bez zarzutu. Nie wiem jaki problem występuje w Twoim przypadku.

      Usuń
  2. Ja też tak robiłem i to samo co u Filipa. Problem w tym że za odpalanie się konserwacji gdy komputer jest nieaktywny jest odpowiedzialny Idle maintenance który trzeba wyłączyć również.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaktualizowałem post. metoda ta działa w porównaniu do 90% porad znalezionych w sieci.

      Usuń
  3. Odradzam wyłączenie tej usługi. U mnie po wyłączeniu konserwacji w harmonogramie doszło do poważnej awarii dysku, konserwacja nie kończyła się samodzielnie a czasem wręcz zamrażała PC. Był to znak, że trzeba się przyglądnąć stanowi komputera, a nie wyłączać opcje pozwalające utrzymać bezpieczeństwo danych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ukrywanie partycji dysku w widoku Mój komputer w systemie Windows 7

Jak podłączyć dysk zewnętrzny pod livebox'a. Tworzymy dysk sieciowy